alt-desktop

Jak MUMDOO mění pracovní trh pro mámy: Unikátní příležitost pro expertky i firmy

14.03.2024

Doba čtení: 10 min

Potřebujete vytvořit tiskovou zprávu, příspěvky na sociální sítě, pomoc s marketingem nebo najít zkušené lidi pro jednu pobočku, ale nevyplatí se vám zaplatit celý ani poloviční úvazek, ani nevíte, kde máte najít vhodného člověka? Nebo jste máma na rodičovské dovolené, máte dlouholeté zkušenosti z byznysu, a tak ráda byste je využila smysluplněji než na pískovišti? Touhy obou spojuje projekt MUMDOO.

Analýza Ruce a mozky českých žen stále nevyužity z institutu IDEA, CERGE-EI (Centrum pro ekonomický výzkum a doktorské studium Univerzity Karlovy a Národohospodářský ústav Akademie věd) ukázala, že Češky vyřazuje mateřství z pracovního trhu zhruba o 15 % více než ostatní Evropanky. Žen ve věku 30 až 34 let pracuje jen zhruba 60 %, velká část tráví dny doma péčí o jedno či více dětí. Dlouhá a kumulovaná mateřská vede k tomu, že mnoho žen zůstává mimo pracovní proces i deset let a pak se jen obtížně zapojují, protože jejich obor se za tu dobu často výrazně změní. 

Málo flexibilních úvazků a neochota zaměstnavatele přizpůsobit pracovní dobu potřebám rodiny činí práci při péči o dítě velmi obtížnou. Zároveň 89 % žen na rodičovské dovolené cítí, že potřebují mluvit s dospělým člověkem a řešit složitější úkoly než přebalování, bábovky a každodenní vaření. Mnoho žen se také potřebuje seberealizovat pro udržení psychické pohody.

 


Mámy, co chtějí něco dělat

Lucie Bášová a Kristýna Cejnarová se to rozhodly změnit a i na základě vlastních zkušeností z rodičovské dovolené založily na jaře 2021 projekt MUMDOO, který propojuje expertky pečující o děti s firmami, které hledají projektovou výpomoc. Výhodou je maximální časová flexibilita, odbornost, rychlé řešení, optimalizace nákladů i možnost se profesionálně rozvíjet. Projekt MUMDOO je otevřený všem mámám na rodičovské dovolené s alespoň tříletou zkušeností z oboru. Momentálně platforma zprostředkovává projekty v online a strategickém marketingu, grafiky, práce s textem, analýzy dat a průzkumu trhu, HR, projektovém řízení i překladech.
 


„Relevantní profesní zkušenost ověřujeme v tříkolovém procesu. Maminka nejprve vyplní registrační formulář na webu, my se podíváme na životopis nebo na profil na LinkedIn a pokud její zkušenosti odpovídají oblastem, v nichž nabízíme projekty, pošleme jí k vypracování malý úkol nebo případovou studii, která zabere zhruba 30–60 minut práce, abychom ověřili její zájem i dovednosti. Na závěr se telefonicky doptáme na další informace,“ vysvětluje zakladatelka Lucie Bášová.

Za 2,5 roku fungování se do MUMDOO registrovalo na 3000 žen, 400 z nich je aktivně prověřených a spolupracuje s firmami. Nejčastěji se ozývají menší a střední firmy, které mají buď velmi malé nebo vůbec žádné marketingové týmy a potřebují krátkodobou výpomoc v určité oblasti nebo s konkrétním projektem.
 


Díky MUMDOO expertkám se do firmy dostává expertiza na projektové bázi – pro firmu jsou výhodou nejen cenné zkušenosti, které žena zúročí, ale i to, že platí za dodaný výstup, odvedenou práci a ne za úvazek, což by pro mnohé nedávalo nákladově vůbec smysl,“ popisuje Lucie Bášová.


Například Michaela Bartony pomáhala v Zátiší Group provést výzkum mezi nutričními terapeuty a našla fantastický tým Ne hladu, s kterým se můžete setkávat ve videích a doporučeních pro zdravý životní styl na webu Fresh & Tasty. Komunikační plán pro divizi veřejného stravování Fresh & Tasty vytvářela Anna Frodl, o e-commerce Zátiší Group se už dlouhodobě stará Zuzana Záhorová. Po úspěšném roce se zapojuje do nového projektu Pop Up ze Zátiší v bývalém VIG bistru v Karlíně. Nárazově MUMDOO zprostředkovávají Zátiší Group i překladatelky nebo grafičky. „Spolupráci s MUMDOO jsme zahájili v covidových časech, kdy jsme tak efektivně využili externí expertky na menších projektech a neplýtvali jsme marketingový rozpočet na agenturu či hledání zaměstnanců,“ popisuje Alena Větrovcová z marketingu Zátiší Group. V marketingovém týmu pracují i čtyři další mámy a najdete je i v dalších odděleních Zátiší Group.


„S maminkami opravdu pracovat chcete. Jsou velice efektivní, velmi loajální, zcela oddané myšlence a naprosto zapálené do práce. Pokud se zaměstnavatel snaží najít kompromis k flexibilnímu úvazku, rodiče mu to násobně vrátí a spokojení jsou všichni,“ potvrzuje z vlastní zkušenosti Alena Větrovcová.


Podpora pro mámy i firmy

Ohodnocení si každá žena stanovuje sama dle specifikace projektu, MUMDOO ji s malou marží komunikují s klientem a pokud ji odsouhlasí, podepíše MUMDOO s maminkou smlouvu a po dokončení práce ji zaplatí. „Fungujeme jako prostředník, abychom mohly zasáhnout v okamžiku, kdyby daná maminka nemohla na projektu pokračovat, a najít v databázi záskok s relevantními zkušenostmi. Záleží nám na tom, aby byl projekt vypracovaný v potřebném termínu a kvalitě,“ vysvětluje Lucie Bášová.
 


Zároveň dbají i na pohodu maminek, a proto spolupracují s partnery, kde ženy mohou rozvíjet své dovednosti, osvojit si nové nebo dostat psychickou podporu. MUMDOO spojil své síly s Czechitas, Holkamizmarketingu, HR platformou SUHR, portálem M.arter nebo psycholožkou Eliškou Remešovou.
 
„Snažíme se pomáhat i velkým firmám, aby efektivně zapojovaly rodiče v řadách svých zaměstnanců. Firmy díky řešení MUMDOO+ jednoduše pozvou rodiče na školení, informují je o aktualitách ve firmě, zadají jim krátkodobý projekt, zapojí je do týmových akcí. Zároveň máme ambice šířit osvětu v tématu – proto jsme například v září pořádaly event k publikaci reportu o flexibilním zapojování českých rodičů, který jsme připravili ve spolupráci s Deloitte. A na akci, kde byla stovka zajímavých hostů z byznysu, médií i řad práce-chtivých rodičů nemohl chybět báječný catering právě od Zátiší,“ usmívá se Lucie Bášová. Právě radost z úspěchu odpovědných firem, rozvíjení smysluplných projektů a zvyšování sebevědomí maminek Lucii s Kristýnou pohání dál.



 

Podobné články

Existují zdravé a nezdravé potraviny?

Ne hladu: Magdaléna Kekrtová , 18.03.2024

Na sociálních sítích nebo v nejrůznějších časopisech se můžeme často setkat s označením „zdravé“ a „nezdravé“ potraviny. Je ale správné nebo dokonce nutné do těchto škatulek potraviny rozřazovat? Z našeho pohledu určitě ne.

Od diety k dědictví: Co maminky, věčné dietářky, předávají svým dcerám?

Ne hladu: Lucie Ščotková , 18.03.2024

Mnozí z nás si asi vzpomenou, jak maminky komentovaly jídlo nebo svoji postavu - ať už odmítáním dortu se slovy „To bych neměla“ nebo stížnostmi na váhu při telefonátech s kamarádkou.

Jak si zdravě a vyváženě vybrat v kantýnách a restauracích

Ne hladu: Magdaléna Kekrtová , 18.03.2024

Výběr pokrmů z restaurací nebo jídelen je často považován za nezdravý a nevhodný v rámci zdravého jídelníčku. Výživa je ale komplexní a to, zda je náš jídelníček zdravý či nezdravý, se neodvíjí pouze od jednoho jídla či potraviny.